Nakusp-Grand Forks

18 mei 2008 - Grand Forks, Canada

Zondag 18 mei 2008, Nakusp-Grand Forks

Goeienavond allemaal,

Met een verse Regenboog Forel in de koelkast hebben we reis aanvaard. We hebben de weg gekozen die de veteranen ons hebben gewezen. Hele mooie route door de natuur. Op en neer. Veel natuur, watervallen, snel stromende rivieren want de sneeuw smelt gestaag. Geen wild gezien vandaag. We zijn via Kaslo gereden. Toen we het dorpje inreden vonden we het de bij uitstek geschikte plaats voor ons om te wonen. Lekke rustig. Dachten we. Bleek er een Logging festival aan de gang. Stoere houthakkers hebben we aan het werk gezien. Hennie  was niet weg te slaan en af en toe moest ik haar aandacht afleiden. Al die spieren. De temperatuur was heerlijk en we hebben lekker in het zonnetje zitten kijken. Hotdogje gegeten. Was erg gezellig. In de middag doorgereden richting Nelson en Grand Forks. Laatste stukkie werden we moe en waren aan een camping toe. We staan nu in Grand Forks, pal an de aanzwellende rivier. De mogelijk bestaat dat hij gaat overstromen maar de beheerder heeft ons bezworen een oogje in het zeil te houden vannacht. Anders drijven we gewoon weer stroomafwaarts en merken we het wel wanneer we wakker worden. Giga bomen drijven er in de rivier. Nog ongeveer 10 centimeters duurt het voordat we natte voeten krijgen. Affijn we merken het morgen wel. Alvast met de beheerster de spullen van de afwezige buren veilg gesteld. Morgen gaan we richting Penticton. Daar heeft Hennie een maand appeltjes geplukt in het verleden. Wil ze even terug om te kijken of ze nog bekende tegen komt. Het schiet al aardig op. De laatste week gaat in. Jammer maar helaas maar ik zal wel blij zijn de kindertjes weer te zien. Morgen, als we internet hebben, meer…..laterrrrr…..